پایگاه قرآن و عترت

مدیر وبلاگ: یاسردادخواه

پایگاه قرآن و عترت

مدیر وبلاگ: یاسردادخواه

دستور العمل جدید مسابقات قرآن وعترت

بنا به گزارش معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی (پژوهشکده قرآن و عترت(دستورالعمل جدید مسابقات قرآن و عترت پس از تصویب نهایی به کلیه واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی ابلاغ شد.

 

براساس این آیین نامه، مسابقات کتبی در رشته های مختلف از جمله ترجمه و تفسیر قرآن کریم، ترجمه و درک مفاهیم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، آشنایی با سیرۀ اهل بیت(ع) و تاریخ اسلام و ترجمه قرآن به زبان انگلیسی (سوره حمد و جزء 30)و در بخش شفاهی رشته های حفظ (5، 10، 20 جزء، حفظ کل و قرائت (ترتیل و تحقیق) برگزار خواهد شددر بخش دانشجویی نیز در رشته های ترجمه و تفسیر قرآن کریم، زندگانی چهارده معصوم(ع) ، حفظ و ترجمه ادعیه و زیارات(زیارت عاشورا و جامعۀ کبیره)، نماز و احکام، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی (سورۀ حمد و مؤمنون) و در رشته شفاهی حفظ 5 ،10 ، 20 جزء، حفظ کل و قرائت قرآن(ترتیل و تحقیق) مسابقات برگزار می گردد

 

از جمله تفاوت های این دوره از مسابقات با دوره های قبل می توان به ادغام برخی رشته ها و تغییر و تفکیک منابع آزمون در بخش استادان و دانشجویان اشاره کرد.

بخش کتبی این دوره از مسابقات به صورت یک مرحله ای خواهد بود.برگزاری همزمان اختتامیه بخش شفاهی و کتبی استادان و دانشجویان از دیگر محورهای اصلی این آیین نامه است که موجب انسجام برگزاری مسابقات می گردد. ثبت نام داوطلبان از طریق سایت تسنیم www.tasnim.ir از جمله اقدامات دیگری است که در این آیین نامه پیش بینی شده است. داوطلبان می توانند از طریق این سایت یا از طریق کانون های قرآن و عترت واحد ثبت نام نمایند

برای کسب اطلاع کامل از آیین نامه پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت روی آدرسhttp://www.tasnim.ir/html/images/aeen%20new.pdf: کلیک نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد