پایگاه قرآن و عترت

مدیر وبلاگ: یاسردادخواه

پایگاه قرآن و عترت

مدیر وبلاگ: یاسردادخواه

فواید و معجزات علمی در نماز شب

در کتاب "نسخه های خانگی تجربه شده و اسرار شفای طبیعی" نوشته گروهی از نویسندگان آمریکایی که در سال 1993م به چاپ رسیده، آمده است: برخاستن از بستر در شب و انجام حرکات ساده در منزل و برخی تمرینات سبک ورزشیو شستن دست ها و پاها و مالش دادن آنها با آب و تنفس عمیق برای سلامتی بسیار مفید است.

با اندکی تأمل در این توصیه ها در می‌یابیم که همه این حرکات در وضو و نماز شبتجلی می‌یابد.

جالب اینکه نبی اکرم اسلام پیش از همه این تحقیقات در اشاره‌ای معجزه گونه به نماز شب می‌فرماید: «نماز شب را بر پا دارید که صالحان پیش از شما به آن می‌پرداختند، تقرب به باری تعالی و دوری از گناه و کفاره بدی ها و دور ساختن درد از جسم در آن نهفته است».

امام احمد در مسند خود و ترمذی و

نماز شبترشح هورمون "کورتیزول" را (که کورتیزون طبیعی بدن است) کاهش می‌دهدبه ویژه که نماز شب چند ساعت پیش از بیدار شدن برای وقت سحر (یک سوم آخر شب)اقامه می‌شود که این امر از افزایش ناگهانی قند خون که برای بیماران مبتلا به این عارضه خطرناک است و نیز از افزایش ناگهانی فشار خون جلوگیری می‌کندو مانع سکته مغزی و بیماری های مزمن قلبی در بیمارانی می‌شودکه به آن دچار هستند.

نماز شباز خطر انجماد خون در رگهای شبکیه چشم که به سبب کندی جریان خون در خلال خواب صورت می‌گیرد و نیز افزایش فشار خون به سبب استفاده کم ازمایعات یا کمبود شدید آن در بدن جلوگیری می‌کند. علاوه بر آن از بیماری های مشابه ناشی از چاقی مفرط و تنگی نفس که مانع از بازگشت خون از سر از طریق سیاهرگ می‌شود، می‌کاهد.

نماز شب برای بیمارانی که به انواع التهاب مفاصل همچون روماتیسم و غیره دچار هستند به خاطر حرکات سبک و مالش دادن با آب به هنگام وضو مفید است و بیماری آنان را بهبود می‌بخشد.

نماز درمان کارآمدی برای بیماری «عدم تحرک طولانی مدت» است، زیرا بدن در حین اقامه نماز شب، به حرکت واداشته می‌شود و تحرک ساده و ملایم آن هم به صورت منظم از روش های اصلی درمان این بیماری به شمار می آید.

نماز شب بدن را از شر تجمع گلسترول های سه گانه (موسوم به چربی های بد) می‌رهاند. این نوعگلسترول پس از صرف غذای پر چرب در وعده غذایی شبانه، انباشته می‌شود که در نتیجه آن خطر ابتلا به بیماریهای انسداد شرایین قلبدر این بیماران در مقایسه با دیگران 32 درصد بیشتر است.

نماز شب از مرگ های ناگهانی به دلایل مختلف به ویژه ناشی از سکته قلبی و مغزیمی‌کاهد.

نماز شبهمچنین خطر مرگ ناگهانی به دلیل افزایش ضربانقلب را کاهش می‌دهد که تنفس هوای پاک خالی از آلودگی های روزمره به ویژه دود وسایط نقلیه و عوامل حساسیت زا را هم به همراه دارد.

از آنجا که در نماز شبتلاوت قرآن و تدبر و تأمل در آن زیاد است این امر ذهن را فعال می‌سازدو بر توان آن در انجام فعالیتهای مختلف می افزاید.

تکرار اوراد و اذکار به ویژه اذکاری که صبح و شب بر زبان جاری می‌شود، از ابتلا به بیماری آلزایمر و ضعیف شدن ذهن در دوران پیری و نا امیدی و دیگر بیماری ها جلوگیری می‌کند.

نمازشب به دلایل ناشناخته‌ ای مانع از بروز بیماری موسوم به زنگ گوش می شود یا از شدت آن می‌کاهد.

خداوند بهترین حفظ کننده و ارحم الراحمین است.

بار پروردگارا ای ارحم الراحمین! لطف و مرحمت خود راشامل حال ما گردان و ما را عاقبت به خیر کن.

منبع از وب سایت: نوار اسلام IslamTape.Comبیهقی و حاکم در مستدرک آنرا آورده و ابن عساکر از ابی درداء آن را روایت کرده و البانی نیز در صحیح جامع در حدیث شماره 4079 به آن اشاره کرده است. 

کنگره ملی گفتمان مهدویت

برگزاری دومین کنگره ملی گفتمان مهدویت در واحد خمینی شهر

با همکاری دفتر فرهنگ اسلامی و معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر کنگره ملی پژوهش در مهدویت  با حضور علما، اندیشمندان ، دانش پژوهان و صاحبنظران علوم اسلامی از دانشگاه های سراسر کشور با استقبال گسترده دانشجویان در تاریخ 22اردیبهشت ماه در سالن شهید آوینی این واحد برگزار گردید 

 

ادامه مطلب ...

اخبار

مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام در واحد دهاقان برگزار شد

به گزارش خبرنگار آنا از واحد دهاقان، همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام دفاع مقدس، شانزده و بیست و سه ساله که در تک دشمن در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند با حضور حیدرپور، نماینده شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، روسای ادارات، دانشجویان، اعضای هیأت علمی، کارکنان و مردم شهرستان در محل بوستان شهدای گمنام واحد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی، استاد حوزه و دانشگاه سخنران مدعو مراسم بود که در سخنانی گفت: همه ایرانیان نسبت به شهدایی که در راه سربلندی ایران اسلامی جان خود را از دست دادند مسئول و مدیون هستند و بر عهده همه ماست که شهدا را از طریق دقت در قرآن و روایات به خوبی بشناسیم و به آنان علاقه مند باشیم و کارهای روزانه خود را با یاد شهدا آغاز کنیم. وی افزود: وظیفه دیگر ما در قبال این پرستوهای مهاجر این است که آنها را در ایمان، عبادت و اخلاص در زندگی اسوه خود قرار دهیم.

مراسم تدفین دو شهید گمنام در میان اشک، آه و شور حاضران انجام شد و پیکر مطهرشان در خاک سرفراز ایران آرام گرفت

نماز در وصیت نامه شهیدان

نماز در وصیت نامه شهیدان

1- شهید آخوند رجبی علی:

- و بدانید، نماز خوب انسان را از فحشاء و منکر دور می‌کند، نماز را با حضور قلب اقامه کنید...

2- شهید احمدی، علی:

شما را در بر پاداشتن نماز و احکام الهی و روزه سفارش می‌کنم زیرا آنچه ما را موفق و پیروز می‌دارد، اسلام است و خدا.

3- شهید اعلایی، رضا:

مردم شریف ایران! برای شناختن حق و باطل ایمان لازم است و لازمه ایمان تقوی می‌باشد به نظر من یکی از راه‌های به دست آوردن تقوی نماز و قران است.

4 - شهید امامیان، سید محمد جواد:‌

ما هنوز جزو هدایت نیافتگانیم به این دلیل که تعبد ما نسبت به شیطان خیلی بیشتر است. در نمازهایمان سست، در انجام فرائض سست، اصلاً در اصل بندگی ضعیف هستیم. اگر بنده واقعی او باشیم لذتی بالاتر از آن نیست. به شما سفارش می‌کنم که عبد خدا باشید نه غیر.

5- شهید بنی سعید، سید محمدحسن:

هرگاه در نماز حضور قلب نداشتید بعد از آن یک صفحه قرآن بخوانید.

6- شهید پورسعید، حمید:

نماز برّنده ترین سلاح برای نابودی دشمنان خدا و کمال انسانیت و کوبنده‌ترین سلاح برای دشمنان است 

ادامه مطلب ...